Wednesday, July 15, 2009

PA Supervisor

14 Julai saya ke UTM atas dua alasan, pertamanya nak hantar buku libraray dan kedua nak dapatkan surat pengesahan daripada supervisor untuk dihantar kebahagian pengurusan akademik bagi tujuan untuk mendapatkan data pelajar UTM. Alhamdulillah kedua-dua perancangan dapat berjalan dengan baik. Saya juga berbincang-bincang dengan PA supervisor (A...) untuk buat temujanji dengan supervisor. Makluman yang saya terima sehingga hujung bulan Julai jadual Prof penuh. Kebetulan pula pada masa saya berbual-bual dengan A...telefon berdering-dering masuk daripada pelajar seliaan Prof mohon diaturkan temujanji dengan beliau.
Lalu A... pun bersuara, "Tengoklah puan, ramai pelajar Prof nak jumpa dia, tapi dia tak ada masa (terlalu sibuk), bahkan yang dah diaturkan temujanjipun kena batal", ada 3 proposal yang dah dihantar oleh pelajar masih belum dibaca oleh Prof, dan pelajar ni asyik telefon saya aje.. bertanyakan perkembangan proposal mereka....saya pun tak tau macam mana nak jawab.....kesian juga pada pelajar-pelajar ni".
Sebagai seorang TNC ...itulah lumrahnya, macam mana pun A... aturkan juga temujanji saya dengan Prof dan memilih dua alternatif tarikh iaitu pada 27 Julai (akan diusahakan) dan pada 4 Ogos. Maklumat mengenai tarikh sebenar akan dimaklumkan pada saya kemudian.
Satu kata-kata Ayu yang saya ingat...Puan kena kejar Prof puan...sms dengan dia dan ingatkan dia, bila dia kata ok baru boleh saya uruskan....
Lalu saya sentiasa teringat.... beginikah akan terjadi sepanjang perjalanan hidup sebagai pelajar PhD?????satu pengalaman yang indah untuk dikenang.
Namun saya sentiasa berdoa semoga saya dipermudahkan oleh Allah dan mendapat keberkatan dalam pelayaran kehidupan saya ini. Amin

No comments: