Thursday, July 30, 2009

Berfikir dan terus berfikir

Apa saja yang berlaku adalah anugerah daripada Allah swt, saya perlu banyak bersabar, berfikir dan mencari jalan penyelesaiannya. Setiap sesuatu yang diberikan oleh Allah tentu ada hikmah disebaliknya dan akan ada penyelesaiannya
kelak.
Apabila tidak dapat melaksanakan perancangan yang telah diatur sejak sekian lamanya, dan dengan kudrat akal fikiran yang dianugerahkan oleh Allah saya bergerak kepada pelan b. Idea tercetus dan saya terus menghubungi pentadbiran di 5 fakulti di UteM untuk membuat temujanji dan mendapatkan maklumat mengenai jadual akademik pelajar kumpulan sasaran saya, untuk dibuat penelitian dan perancangan seterusnya untuk pelaksanaan kajian.
Alhamdulillah untuk hari ini perancangan telah berjalan dengan baik dan mendatangkan hasil yang positif, esok ada lagi temujanji yang perlu dilaksanakan. Sungguhpun saya tidak berjaya melaksanakan perancangan pelan a, namun saya bersyukor pada Allah swt kerana telah mencetuskan idea dipemikiran saya untuk melakukan pelan b. Kegagalan perancangan memang menyakitkan, meresahkan, menghancurkan harapan dan......
Seterusnya SAYA MEMPERCAYAI SEMUA YANG TERJADI INI ADALAH DARI ALLAH SWT, ADA HIKMAH DI SEBALIKNYA, DAN SETIAP SESUATU ITU AKAN ADA JALAN PENYELESAIAN KE ARAH KEJAYAAN SUATU HARI NANTI....
Perkenankan hambamu ini Ya Allah

No comments: