Tuesday, May 12, 2009

Allah yang menentukan

Kita hanya merancang dan Allah yang menentukan.
Ketika mengadun kehidupan seharian saya, ligat kepala memikirkan apa yang saya akan lakukan hari ini, ketika ini dan akan datang. Tetapi kadangkala apa yang dirancang itu tidak menjadi dan perkara lain yang dilakukan. Itulah asam garam kehidupan.

Sungguhpun begitu saya tidak akan benarkan ianya berlalu begitu saja, akan saya lakukan juga cuma masa dan ketika tidak seperti yang dirancang pada perigkat permulaannya. Check list aktiviti seharian perlu ada dalam kehidupan mengenai apa yang telah saya lakukan.

Hari ini dan semalam aktiviti berkaitan keluarga yang mencuri masa saya telah dibereskan. Mudah-mudahan selepas ini aktiviti berkaitan akademik akan mendapat tempat dan masa yang lebih daripada yang lain.

Semoga Allah makbulkan permintaan saya. Amin

No comments: