Monday, May 11, 2009

Pelupakah saya

9 mei dalam keadaan sibuk-sibuk menyiapkan menu untuk barbeque ayam, ibu mertua saya menelefon bertanyakan khabar, saya ceritakan padanya pada ketika itu sedang buat persiapan nak bakar ayam kerana Hadi nak sambut hari kelahirannya (pada 10 Mei, tapi buat majlis pada 9 mei malam) sebab suami ada kerja yang nak disiapkan pada 10 Mei tu.

Hmmm... sedapnya kata mak,...
tak dapatlah nak menghantar....jauh,..(kata saya)tak apa mak kata.

Itulah mak mertua saya...kalau saya tak telefon dia akan telefon sekali-sekala, katanya saja nak telefon, dapat dengar suara pun jadilah....disamping bertanya khabar anak cucu.
(dalam hati saya terfikir, esok 10 mei hari ibu, saya nak call mak dan mak untuk ucapkan Selamat Hari Ibu), tapi bila 10 Mei saya tak terbuat apa yang saya fikir dek kerana kesibukan melayan anak-anak dan tetamu. Hinggalah pada hari ini bila saya keseorangan barulah saya teringat apa yang saya tak buat semalam.

Walau bagaimanapun sebentar tadi saya telah menelefon mak dan mak untuk mengucapkan 'Selamat Hari Ibu' pada kedua-duanya yang sedang tidurrrrr... ( tak terlewat lagi)..
Ha..ha..kedua-duanya gembira. Mak saya ada bagi tau semalam salah seorang kakak saya ada telefon ucapkan Selamat Hari Ibu, dan kedua-duanya mengucapkan terima kasih.....

Baru rasa lega di hati....itulah sifat pelupa saya..semoga saya tak cepat nyanyuk...
Ya Allah kuatkanlah daya ingatanku dan sihatkanlah tubuh badan ku. Amin.

No comments: