Thursday, May 14, 2009

Masih Teringat







Berikut adalah gambar terbaru Masjid nabi di Madinah yang diperolehi daripada kawan. Masih saya teringat ketika berada di Madinah ketika mengerjakan ibadah Haji (tahun 2006) dan Umrah (2008). Cuaca pada masa mengerjakan ibadah haji tersangatlah sejuk dan nyaman sekali. Bila tengok gambar-gambar ni seolah-olah saya ada disana. Seronok .....sangattttt.
Dua perkara yang masih segar diingatan sepanjang berada di Masjid Nabi ialah kehilangan kerusi roda mak mertua saya dan paparan secara live mengenai kisah seorang hamba Allah dihadapan mata saya yang terus mendapat habuan secara tunai dari Allah swt.
Kedua-dua perkara ini memberi pengajaran yang sangat bermakna kepada saya.
Allah Maha Besar, Allah Maha Kaya.
Saya adalah insan yang sangat kerdil.
Bilakah agaknya saya boleh menjejakkan kaki ke bumi Mekah dan Madinah lagi?
Hanya Allah yang mengetahui segala-galanya.

No comments: