Wednesday, April 29, 2009

Kerja Tertangguh

Hari Isnin pergi bayar bil-bil yang berkaitan, hari Selasa hantar borang e-BE LHDN, dan semalam juga anak kedua minta tolong carikan bahan di internet untuk buat folio. Hari ini anak ketiga pula mengadu tak tau macam mana nak melukis 'feeling faces' yang diarahkan oleh guru, jadi kena cari dalam internet juga. So, dua tiga hari ni saya banyak menghabiskan masa melayan kerenah anak-anak. Kerja saya yang hakiki banyak yang tertangguh. Bila di print dan dibaca balik draft proposal tadi, alamak apa yang telah saya lakukan. Malunya......

Saya perlu lebih serius dalam penulisan ni...Inilah masalah saya bila kurang tekanan ( tak ada date line ) untuk menghantar proposal ni. Walau macam mana pun saya dah berjanji dengan supervisor pada minggu pertama Jun ( mungkin dilewatkan ke minggu ketiga sebab dah bercadang nak balik AS masa cuti sekolah ni, tapi belum maklumkan lagi pada supervisor).

Atau kalau saya boleh percepatkan pada hujung Mei lagi bagus. So, kenalah saya bekerja keras dua minggu ini supaya target dapat dicapai dan senang hati bila bercuti nanti.

Aalamak... apa-apa pun semangat, kekuatan, kecerdasan, kerajinan, kesihatan, ke..., ke....semuanya kena tip top dan mudah-mudahan saya dapat melaksanakannya.

Ya Allah lindungilah aku daripada syaitan yang direjam, lindungilah aku, redhokanlah perjuanganku ini dan berilah cahaya hidayah Mu kepada hambamu ini Ya Allah. Perkenankan lah aku Ya Allah. Amin.

No comments: