Tuesday, January 6, 2009

Azam baru, tindakan baru

Ya Allah berkatilah apa yang aku lakukan ni....

Sekarang ni berada di bilik di pejabat lama di Jabatan Kokurikulum.. hasrat di hati nak ubah situasi supaya ada perbezaan sikit dalam pembelajaran. Selama satu semester yang lepas ada 3 subjek yang diambil kira padat jugalah tu, maka sesi pembelajaran hanya bermula dirumah saja. Untuk semester ini berazam akan dibuka dua cawangan. Cawangan yang sedang digunakan ni dah ada lama tapi tak digunakan sebab tak kesampaian. So, untuk semester ini insyaallah akan dilakukan seperti yang dirancang supaya apa yang dihasratkan dalam suasana pembelajaran yang berbeza itu akan ada pembaharuan ke arah pembaikan.

Suasana bilik ni memang kondusif, dan sesuai untuk mentelaah dan semoga tak ada gangguan, walaubagaimanapun rasanya nak kena decorate lah sikit sana sini supaya lebih bersemangat untuk belajar, tambahan lagi nampak kosong aje sebab dah lama tinggal. Opps.. latarbelakang muzik kena ada.. tengoklah macam mana nanti. ( kebiasaannya akan lebih bermotivasi untuk belajar bila ada muzik-muzik semangat )

Internet pun boleh dapat, jadi dapatlah buat dengan lebih berkesan. Apa yang perlu dilakukan sekarang ni adalah perancangan aktiviti harian. Dalam minda berkata kalau boleh di sebelah pagi akan berada dipejabat dari jam 9.00 pagi sehingga jam 12.30 tengahari, sebelah petang pula akan buat kerja dari rumah disamping itu boleh bantu anak-anak buat kerja sekolah atau memantau mereka pergi sekolah agama dan mengaji quran.

Itu adalah perancangan setakat ni, jadi atau tidak dan apakah kesannya yang akan diperolehi, tak tau lagi, wallallah hu aqlam..

Semoga apa yang dirancangkan ini diperkenankan oleh Ilahi dan diberkati.

Ya Allah berkatilah aku, dan berikan petunjuk pada hambamu ini ke jalan yang lurus. Amin.

No comments: