Friday, January 23, 2009

Beralih Angin

Hari Selasa yang lepas iaitu pada 20 hb Januari telah buat perancangan nak ke UPM pada hari Rabu iaitu pada 21hb, itupun belum pasti lagi pada waktu itu, kiranya merancang saja, dan pada pagi hari Rabu benar-benar buat keputusan dan pergi ke UPM. Niat di hati dalam perjalanan saya untuk mencari ilmu nanti semoga dapat petunjuk daripada Allah, sebab tak ada specific topik atau yang terancang pun apa yang nak dicari. Semasa memandu sentiasa berdoa semoga perjalanan saya pada hari itu sedikit sebanyak akan ada hasilnya. Disamping itu saya juga ingin keluar dari 'zon selesa' yang saya lalui kini iaitu belajar di rumah. Sekali-sekala rasanya perlu ada perubahan angin, untuk motivasi diri dan minda... itu pandangan saya.

Setibanya di resource center.. masuk dan tengok-tengok kajian-kajian lepas yang telah dihasilkan oleh para graduan, ..saya baca satu tajuk kajian yang berkaitan ..effectiveness of responsiblity model......, so saya baca dan terus baca dan yang pentingnya saya tengok macam mana methodology yang dibuat.
Hasilnya dapatlah gambaran pada saya kerana tajuk kajian ini ada persamaan dengan proposal saya yang awal dulu yang berkaitan dengan experimental research. Walaupun apa yang dibaca berlainan bidang kajian tapi saya perolehi sesuatu hasil daripada pembacaan tersebut.

Saya bersyukur kerana Allah beri petunjuk pada saya yang lemah ini, semoga mendapat hidayah lagi daripadaNYA. Amin

No comments: