Wednesday, January 28, 2009

Penyakit Lepas Bercuti

Lepas bercuti dua tiga hari, inilah masalah yang selalu saya hadapi... iaitu nak mulakan balik pembacaan selepas ditinggalkan. Alamak..macammana ni nak start engin atau nak kembalikan mood supaya rajin baca balik. Kekadang terfikir macammana saya ni, dan sampai bila akan berkesudahan begini. Keadaan ini akan berlanjutan sampai satu atau dua hari. Tapi bila engin dah start ha.. sukalah pula, masalahnya kini belum lagi start. Untuk mencari point nak start tu...berbagai pusingan saya lakukan, seperti, baca e-mail, buka blog, baca news, telepon kawan, bantu anak buat kerja sekolah dan lain-lain lagi. Tujuannya cuma satu biar bateri panas sikit dan bolehlah start dengan mudah.
Atau adakah cara yang lain? Kalau dikira jam dalam seminggu agaknya berapa jam saja saya betul-betul belajar. Hai macam mana ni? adakah formula yang sesuai dan bagus? Mudah-mudahan saya tidak terus dihanyut oleh keselesaan yang saya ada sekarang. Ya Allah permudahkanlah hambamu ini.

No comments: