Tuesday, February 10, 2009

Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui

Syukor alhamdulillah,
Allah maha mengetahui, Allah permudahkan hambanya yang sentiasa berdoa padanya. Apa yang tersirat dihati dan seperti yang telah ditulis pada entry yang lalu ....YaAllah permudahkanlah aku dan semoga apa yang aku lakukan pada waktu itu dapat diselesaikan pada masa yang telah aku tetapkan pada diriku, bila kerjaku siap dapatlah aku beribadat kepadamu dengan mengikuti majlis bacaan yaasin yang telah dijadualkan pada malam 10 hb Februari 2009, jam 8.30mlm...

Allah maha mengetahui segala-galanya, jam 7.o1 malam kerja saya siap dan dapat diemailkan kepada kekawan untuk tindakan seterusnya. Maka dengan lapang dada dan berbesar hati, dan bersyukor teramat sangat pada Allah kerana saya dapat memenuhi janji pada diri dengan pertolongan Allah dan dapat mengikuti majlis bacaan yaasin dengan sempurna. Majlis tamat pada jam 10.oo malam. Pada kali ini tambahan ilmu berlaku dengan memberi pendedahan mengenai amalan bacaan Al-Makthurat.

Semoga apa yang diperkenalkan dan diamalkan dalam majlis tadi akan menjadi ingatan dan ikutan kepada kekawan yang hadir. Semoga Allah membuka hati dan melapangkan dada kepada para ibu yang mengikuti majlis bacaan yaasin sebentar tadi serta terus mengamalkan bacaan almakthurat sepanjang hayat untuk mendapat keberkatan dari Ilahi.

Amin Ya rabbil alamin, perkenankanlah doa dan permintaan kami. Amin.

No comments: