Tuesday, February 24, 2009

Himpunan cerita

1.Tadi cuba print zikir munajat dan akan diberikan kepada kekawan yang ikuti program keagamaan TTU atau majlis bacaan yaasin. Kalau tak ada masalah pada 26 hb Februari nanti akan diadakan majlis bacaan yaasin dirumah salah seorang ahli. Kebetulan pada hari tersebut saya tidak dapat datang kerana dah ada agenda, besar kemungkinan akan diedarkan pada majlis ceramah agama yang dijadualkan pada 4 mac nanti, Insyaallah.

2. Hari isnin yang lepas iaitu 23 februari ada kelas stat 2, setiap kali habis kelas mesti ada assignment yang dibekalkan oleh pensyarah. Setakat ini dah ada 6 assignments yang terkumpul dan perlu disiapkan dan dihantar sebelum final exam. Untuk tidak membebankan dan supaya tidak lupa selalunya bila balik ke melaka saya terus buat, tapi semalam tak dapat nak lakukan sebab badan terasa letih sangat, penat memandu...so tidur awal. Perancangan nak buat pagi-pagi tapi hajat tak kesampaian kerana terpaksa uruskan pula hal lain dari pagi hingga ke petang. So, sebelah malamnya nak cuba siapkan tugasan yang diberi, setidak-tidaknya siap sebelum agenda trip ke bandung.

Semasa dalam kelas ada juga tengok dan berbincang dengan kekawan mengenai tugasan yang diberi, output yang ditunjukkan nampaknya berbeza antara satu sama lain, so nampaknya kena buat perbincanganlah nanti supaya ada kesepakatan output hasil tugasan yang diberi. Perlu difikirkan....

3. Dua hari yang lepas jumpa satu pendekatan baru iaitu membaca dan ikuti bacaan quran secara online untuk memudahkan dan memastikan cara bacaan quran yang betul. Rasanya cara ini lebih cepat dan berkesan daripada baca sorang-sorang secara manual yang diamalkan selama ini. Setidak-tidaknya dapat tahu cara sebutan dan bacaan yang betul. Alhamdulillah Allah memberi petunjuk.

No comments: