Wednesday, February 4, 2009

Penyeliaku TNC

Utusan Malaysia , Rabu 4 Februari 2009, dalam ruangan berita dalam negeri muka surat 25...berbunyi Universiti Teknologi Malaysia tampil imej baru...Naib Canselornya, Prof.Datuk Ir. Dr. Zaini Ujang berkata, penjenamaan semula imej tersebut dilakukan bagi memudahkan orang ramai mengenali universiti berkenaan.

Untuk imej baru ini, UTM akan menggunakan logo yang mengandungi nama pusat pengajian tinggi di sebelah kanan lambang universiti dalam semua urusan.

Slogan yang digunakan sebelum ini Malaysia's Premier University in Engineering and Technology turut di tukar kepada Inspring Creative and Innovative Minds. Pada masa yang sama juga Datuk NC turut membuat pengumuman bahawa, Prof. Dr. Mohd. Tajudin Ninggal, dilantik sebagai Timbalan Naib Cancelor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni yang baru menggantikan Prof. Datuk Ir. Dr. Alias Mohd. Noor.

Wow...Prof Taj ( penyelia saya menjadi TNC ) alamak lagi sibuklah dia..
so, saya sms padanya berbunyi..."Prof, tahniah dapat jawatan TNC HEPA, takut saya nanti bila nak jumpa prof"
Balasan yang diterima..tkasih2....Don't worry, saya tak pernah lagi makan orang tau...
lalu saya membalas sms beliau dengan...he..he..he..

Saya pun terfikir, alamak macam mana ni penyelia saya telah menjadi orang kanan di UTM yang akan lagi sibuk, walaupun sebelum ni dia memang sibuk.
Maka terfikirlah berbagai perancangan dan kata-kata nasihat daripada orang-orang sebelum ini yang pernah didengar.

Apapun disini saya akan confirm balik mengenai temujanji saya untuk berjumpa dengan nya pada 9 Februari nanti, semoga perancangan berjalan lancar sebelum beliau masuk ke pejabat baru. Ya Allah permudahkan lah hambamu ini. Amin.

No comments: