Thursday, March 12, 2009

Ketentuan Ilahi

Sepatutnya stat2 assignments 6, dah dibuat pada 9 mac yang lalu, tapi sesuatu yang berlaku tanpa diduga, saya,suami dan dua orang anak pulang ke kampung di Rompin kerana terima berita kecemasan ada saudara nazak, dalam perjalanan yang dijangka mengambil masa 3 jam kami mendapat berita bahawa saudara telah meninggal dunia. Selepas selesai dikebumikan kami kerumah mak dan selepas maghrib bertolak balik ke Melaka sebab esok harinya anak-anak bersekolah, sekitar jam 12.30 malam kami sampai kat rumah.

Esoknya mulalah saya kena buat pembahagian kerja semula kerana pembantu rumah dah balik. Perancangan antara tugasan rumahtangga dan tugasan pelajar kena rombak balik. Alamak penat...nya.

Setelah 3 hari berlalu dan telah menjalankan kerja-kerja rumah sepenuh masa didapati masih boleh lagi memenuhi masa yang ditetapkan, tambahan lagi anak-anak dah janji nak tolong (petang semalam adalah yang memainkan peranan seperti yang telah ditetapkan walaupun masih perlukan pemantauan). Sekiranya ini berlarutan alhamdulillah bolehlah juga membantu.

Peringatan untuk diri saya sendiri adalah kesihatan badan, mudah-mudahan saya tak lupa untuk mengambil makanan tambahan untuk membantu memberi kesegaran dan tenaga kepada saya.

Mudahan Allah perkenankan doa saya supaya saya sihat walafiat dalam menjalankan tugas yang telah diamanahkan kepada saya sebagai hamba kepada nya, disamping menjalankan kerja-kerja rumahtangga sebagai isteri dan ibu, serta tugas sebagai seorang pelajar yang masih jauh perjalanannya.

Perkenankan aku Ya Allah.... Amin.

No comments: