Tuesday, March 31, 2009

Vitamin c



Dah lebih seminggu saya bercadang untuk ke farmasi untuk membeli bekalan makanan tambahan untuk diri sendiri dan anak-anak. Tadi bila ada kesempatan terus membeli vitamin c untuk saya dan multivitamin untuk anak-anak. Mengambil vitamin c dan multivitamin ini telah diamalkan lama dulu, almaklumlah kekadang tu asyik bekerja saja sampai lupa tentang makan minum ni. Satu lagi tabiat saya, ialah saya hanya akan makan bila perut lapar, maka supaya badan ni cukup keperluannya maka amalan makan vitamin c inilah yang dapat membantu saya.

Selama ini alhamdulillah, sihat walafiat kesihatan, walaupun kekadang makan ala kadar saja. Satu lagi mungkin gandingan makanan yang dimakan tak cukup berkhasiat, so bila makan vitamin c bolehlah membantu.

Semoga amalan ini berkekalan dan kesihatan bertambah baik

No comments: